Älskade gulis

Det här är Pawlo, konikponny, c-ponny som jag hade på foder ett litet tag i somras. Underbar häst på alla sätt och vis, dock var han lite väl stark i hanteringen ibland och kunde dra iväg med mig över halva stallet bara för att han fick syn på ett höstrå som han absolut skulle äta - därför blev det kedjegrimskaft på, för att jag skulle slippa ha brännmärken i händerna efter en tjugo meters promenad. Haha! I ridningen var han helt underbar, i dressyren hittade jag honom verkligen och trots att han inte gav något gratis så kom vi bra överrens. Han bockade även en del i både hoppningen och på uteritter, andra dagen jag hade honom flög jag i backen rejält menmen. En ponny som jag inte trodde var min typ men som sedan blev en häst jag älskar otroligt mycket. Tyvärr var Pawlo väldigt ranghög och hamnade i bråk med sin boxgranne vilket ledde till att han sträckte benet och blev halt, då fick vi lämna tillbaka honom.. Men det var även då vi hämtade hem Spillopp, det kommer ett inlägg om honom imorgon!

Elin

Vilka härliga bilder!

2013-08-05 @ 14:37:31
URL: http://hopelessdreaming.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback