Bad med hästarna

Idag var det bad som gällde, jag hade Matilda och till en början gick det bra. Hon gick i till magen, plaskade lite och så men sedan när hon stått där ett tag tyckte hon att det räckte. Då fick jag inte ner henne i vattnet alls, ibland lyckades jag få ner hennes hovar men inte mer. När jag fortsatte tjata på henne så stegrade hon bara.. Matilda tyckte helt enkelt inte att hon skulle behöva bada mer! ;) Fick sitta upp på Oliver då, en liten större d-ponny. Där fick jag iallafall simma en gång och blev tillräckligt blöt kan man säga. Han blev lite stark ibland men var jag bara bestämd så gick det finfint. 

På eftermiddagen smörjde vi först och sedan friserade vi. Jag och Wilma friserade Pixel, en ponny, som inte uppskattade det alls. Hon slängde sig fram och tillbaka, ruskade på huvudet och försökte trycka in oss i väggen vilket vi visade för henne att det INTE var okej. Det slutade iallafall med att en tjej som jobbar i stallet fick stå och hålla i hennes öra och näsa (eller ja, som en brems. ;) Efter friseringen red jag Bisa till hagen, en d-ponny som jag tycker väldigt mycket om. Kan säga att det kändes lite konstigt att rida en "stor" ponny nu efter ett bra tag med c-ponnyer, haha. Dagen avslutades med att jag och några till tog in några hästar och sedan fodrade vi dem. 

Finaste Bisa


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback