Dagens ridpass

Går inte att ladda upp bilder nu (av någon anledning) så ni får en arkivbild från tidigare idag.
Idag var det bara ett ridpass på grund av att vi tömkörde på eftermiddagen, med tanke på att hästarna har vilat i fyra veckor så kan de inte gå så mycket. Jag fick iallafall sitta på en c-ponnyskäck som heter Nugget, samma häst som jag red på förmiddagen igår. Han är känslig, pigg och kan bli stressad om man inte är lugn och stabil i ridningen. 

Vi jobbade mycket med övergångar, halter, sidvärts och andra "basic" saker. I början var Nugget duktig men jag klantade mig ibland, jag viker mig i innersidan och stänger inte handen om tygeln så den glappar.. Dessutom glömmer jag att få med yttersidan ibland. Något som jag verkligen tränar på att få bort! När vi sedan började galoppera så blev han lite väl taggad i galoppfattningarna och ville inte "vänta" utan mest slänga sig in i galoppen. Men jag gick in på en volt och jobbade med att få med yttersidan och efter ett tag blev han lugn och fin! Till slutet så hittade jag verkligen mig själv, min sits och position vilket resulterade i en fin och arbetsvillig ponny som gick i en trevlig form. Riktigt mysig ponny det där när man hittar honom, men det krävs en heel del jobb! Kan säga att han var helt genomsvettig efter ridpasset och jag likaså... Haha. 

Min kompis fotade, så ska höra med henne om hon kan skicka bilderna till mig. Dock fotade hon inte i slutet när det gick som bäst, men jag tittade igenom ridpasset efter ridpasset och det såg faktiskt inte SÅ hemskt ut på de flesta bilder så nog borde de kunna publiceras här. ;) 
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback