Dagens ridpass

Idag red jag på hästen jag sköter om, den lilla storhästskäcket Santina. Vi red ut och avslutade i fållan. Uteritten gick jättebra, hon lyssnade bra både fram och tillbaka. I galoppen skötte hon sig också, dock ville hon inte riktigt öka av någon anledning men det var ändå power i galoppen som tur var. Santina var snäll och framåt iallafall så det var bra! Sedan kom vi till fållan. Först skulle vi hoppa ett lite lägre hinder av pinnar och efter det ett lite högre som är som en oxer av stockar ungefär (kanske 70cm högt).

Det första hindret gick inte alls bra, haha. Santina var rätt taggad och då gjorde jag misstaget att trycka av henne liite tidigt vilket ledde till att hon hoppade alldeles för tidigt så det blev ett hööögt och långt språng. Haha inte var det vackert, jag var inte följsam för fem öre. Det andra hindret gick bra, jag fick henne att vänta på mig mer och inte hoppa så stort. Hon hoppade verkligen med ryggen vilket jag inte var beredd på, tusen gånger mer än vad hon hoppar i ridhuset, så min hoppsits var väl inte den snyggaste men jag störde henne inte. Sedan red vi hem och travade / galopperade en del på vägen hem (egentligen skulle det varit trav men hästarna var taggade och vi kom rätt mycket efter så då blev det galopp istället). Jag är nöjd med ridpasset och Santina är verkligen rolig att rida, hon är så positiv och älskar verkligen att hoppa!
Jag & Santina i vintras.. Nä men vadå överhoppa? Haha, söthästen!

/Tova

Fanny Jaensson

Så söt hon är :)

2013-08-21 @ 21:37:02
URL: http://hovskrape.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback