Dagens ridpass

Idag fick vi välja hästar, och jag hade ingen aning om vem jag ville rida då ingen av de som jag ville ha gick med, så jag sa helt enkelt att jag tog den som blev över. Jag fick då rida på Sonny, en brun d-ponnykille. Det var väl varken bu eller bä, han är trevlig men inte riktigt min typ av häst. Under ridpasset så red vi halter och ställning i början. Sedan gick vi över till sidvärts och galoppfattningar. Sonny var stark och ville inte slappna av i nacken för fem öre, under något varv på en volt gick han fint men för det mesta tyckte han att det var bättre att gå som en giraff. Något som faktiskt gjorde att jag är nöjd med ridpasset var att Sonny var väldigt fin i skänkelvikningen och galoppfattningarna, var länge sedan som jag fick till så klockrena skänkelvikningar. Den enda gången det blev fel var när jag satte mig snett, men det var lätt att räta till.

I helhet är jag nöjd med lektionen, det är precis efter sommarbetet och jag hade extremt ont i nacken under hela nacken så vi hade väl inte de bästa förutsättningarna. Ponnyn är riktigt trevlig iallafall trots att han inte är min typ av ponny någonstans, men det är mysigt att rida honom någon gång ibland!
/Tova


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback