J*vla E.on!!

Har faktiskt INTE kunnat uppdatera någonting idag & det är faktiskt inte mitt fel!
Hade inte internet från 12 till klockan 2. Och sen helt plötsligt så fungerade INGEN el i hela huset. Så jag öppnade min ytterdörr och såg att hela trapphuset vart svart. Hela elen hade gått i nästan hela Väsby. Allting stog på Aftonbladet och det pratades om det på sveriges radio.
 
Ingenting funkade, kunde inte ringa på mobilen, hade inte ens mitt VANLIGA E/3G internet på mobilen?! Så var utan el/internet i timmar. När pappa kom hem vid 5 åkte vi till Sibylla och åt. Sen var vi hemma en stund, tog med hunden och åkte till stallet. Där sprang han lös och var superglad! 
 
Dom sa först att elen skulle komma tillbaka halv 6, sen 6, sen halv 7 & sen 7. Senare sa dom 9 & sen ''inatt'' och nu är det fixat. Helt sjukt alltså! Dom hade tydligen grävt sönder en kabel. Inte ens trafikljusen funkade, och nästan inga resturanger var öppna då det inte fanns någon el. Kön till dom resturangerna som var öppna tex, max, donken, sibylla var milslånga alltså, till parkeringen! 
 
Jaja.. red ut vid halv 9 - 9. Kerstin var så otroligt glad, och sååå pigg. Har aldrig sett henne så pigg alltså, hon frustade hela tiden vilket betyder att hon tycker det är kul. Red i skogen i kanske en timme, red med 3 andra tjejer, hur mysigt som helst! love thooose girls. Sen på ridbanan travade vi & galopperade. Herreeeguuud, Kerstin har inte gått så fint på ett halvår. Hon gick sååå fint i form, höll fan på att dö alltså! Dom sa att hon var jäääättefin. Red barbacka.
 
Ska försöka få fotograf någon dag så får ni se hur fin hon är! Min prinsessa, hon gör mig så glad. Sen åkte vi till donken och satt där och åt. Och kom hem för 20 minuter sen. Så alltså vid halv 12 typ kom jag hem. 
 
 

Cajsa

Hej! Härlig blogg!

Besök gärna min! Och då kan du väll endå anmäla dig till Veckans Blogg!
http://ponnydiggaren.horseworld.se/2013/08/04/veckans-blogg-3/#comments
Kram!

Ps: ush.. Men tänk att vi är så beroende av el?!

2013-08-06 @ 10:52:03
URL: http://ponnydiggaren.horseworld.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback