Mina ridbyxor

Först och främst är det ett par från Pikeur i modellen "Cindy" (dock är de mycket ljusare i verkligheten). Köpte dessa på Stockholm Horse Show för och ett och halvt år sedan på rea, det var ett rent spontanköp. Dessa ridbyxor tycker jag är väldigt sköna, dock är de svåra att matcha så de används inte särskilt ofta tyvärr. Men kvalitén är jättebra och tyget är mjukt och skönt, big like!
Jag har även, som många andra, de klassiska Whitaker-ridbyxorna. Röd och blå är de färger som jag äger än så länge. Mina röda köpte jag samtidigt som Pikeur-ridbyxorna och tyvärr har de tappat en massa färg och "lossat" i rumpan vilket även hänt mina kompisar.. Tyvärr. Mina blåa köpte jag på SIHS 2012 och de är än så länge som nya, förutom någon söm som har gått upp lite här och var. Men i övrigt älskar jag de här ridbyxorna, helt klart mina favoriter! Nästa gång jag ska köpa ett par ridbyxor blir det nog ett par bruna av samma modell, eventuellt att jag införskaffar ett par helskodda då också.
Jag har också ett par tunna, beiga ridbyxor från Mountain Horse som jag faktiskt inte har någon aning om var eller när jag köpte. Tror inte att det är den modellen som på bilden, men något liknande. Använder de väldigt sällan. Endast när det är extremt varmt eller på till exempel uteritter. Ridbyxorna är mjuka och väldigt sköna men man glider runt i sadeln tyvärr, dessutom är de rätt fula på mig om jag ska vara ärlig. Men det är skönt att ha ett par lite svalare ridbyxor ibland.

Sedan har jag även ett par vita, knäskodda ridbyxor från Hööks som jag använder på tävling och ett par jeansfärgade ridbyxor från Hööks som är döfula och aldrig används.

Evelinn Åkerman - Satsande juniorryttare

jätte fin blogg tjejer! gillar färgerna grå och grön! :) kram

2013-08-01 @ 20:28:34
URL: http://enewe.blogg.se/
lisa

Åh, tack så mycket! :D ♥

2013-08-01 @ 21:09:05
URL: http://lisacandemyr.blogg.se
Wilma

Använder också John Whitaker ridbyxorna, de bruna ;) Hur bra som helst!

2013-08-01 @ 21:51:37
URL: http://ziros.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback