Mina styrkor i ridningen

• Anpassar mig efter olika hästar
Något som jag faktiskt blivit helt okej på de senaste månaderna är att anpassa mig efter olika hästar. Jag kan faktiskt stolt säga att jag är bra på att rida både piggare och segare hästar, jag hade jätteproblem med att rida det förstnämda för ett tag sedan men nu går det faktiskt för det mesta väldigt bra. Det här är något som jag tycker är viktigt för att kan man bara rida en sorts häst, ja då kommer man inte så långt! 
• Min sits
Nu på senaste tiden har jag faktiskt börjat bli helt okej nöjd med min sits. Jag är mjuk och följsam samtidigt som att själva sitsen är hyfsat bra enligt "boken". Det underlättar både för hästen och för en själv när sitsen stämmer. Obeservera att det är min dressyrsits jag tycker är bra nu, min hoppsits finns det fortfarande en del saker att jobba på.
• Lugn och konsekvent
Om hästen blir rädd, sparkar bakut, tjafsar emot, reser sig etc så gör jag det inte till någon stor grej utan rider bara på utan att bry mig vilket nästan alltid är den bästa lösningen. Men om hästen fortsätter bråka utan att det är mitt fel så kan jag, utan att hetsa upp mig då heller, mjukt tillrättavisa hästen på ett lugnt sätt. Förstår verkligen inte folk som hetsar upp sig och blir skitförbannade på sina hästar utan någon större anledning, nej det är inte något som jag tycker om..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback