Rolig dag

Idag var jag i stallet vid kvart över åtta, fick träffa alla underbara vänner igen och prata lite innan det skulle börja "på riktigt". Halv nio gick vi och hämtade hästarna i hagen, jag tog Anna-Bell som är ett lite rundare d-ponnysto. Lyckades hoppa upp på henne själv på första försöket, känner mig stolt! Som tur är är hon jättesnäll och trygg så hon brydde sig inte något vidare om att jag hängde på mage och sprattlade för att komma upp... Hehe. Sedan när vi kom tillbaka till stallet så gick vi igenom lite tider, regler, grupper och annat som skulle gälla inför veckan innan vi fick hästarna för dagen.

Jag fick sitta på två c-ponnyer idag. Nämligen en skäckvalack som heter Nugget och så min prinsessa Matilda som jag faktiskt publicerade ett inlägg om tidigare idag. Nugget gick det inte så bra med, är inte nöjd med min ridning. I början tappade jag yttersidan och takten helt, i slutet satt det vilket även formen gjorde men min sits var kass stundvis... Men när jag kom på mig själv blev den väl helt okej. Nugget brukar kunna bli stressad och springig i ridningen men det var han inte idag, så det var väldigt positivt. Matilda var fin och positiv, lite seg ibland men inte alls så som hon kan vara ibland. I slutet när vi skulle rida skänkelvikning var hon riktig pain in the ass och ville inte lyssna för fem öre, men jag kämpade på och fick väl ett och annat steg som var hyfsat. När jag travade av blev hon fin och framåt iallafall, då hittade jag henne i formen. Kan inte sluta le när jag har ridit den där ponnyn, hur dåligt det än går så älskar jag henne oerhört mycket. Som Malin sa efter ridpasset; "En gammal kärlek är alltid en gammal kärlek, hur gammal och grå den än är." Sa till henne att jag gärna rider henne igen under lägret så förhoppningsvis blir det så.


Nu är jag jättetrött, både i huvudet och i kroppen. Tänkte därför koppla av från bloggen och sätta på någon bra film innan det är dags att gå och lägga sig. Ska vara i stallet halv åtta imorgon, kul.. Haha, njä, men själva dagen blir nog jätterolig. Får se vilken ponny/er jag får sitta på imorgon, weho! :D
/Tova

Ida Bååth

Var gärna med i tävlingen om ett Hv polo set!
http://baaths.horseworld.se/2013/08/05/bloggtavling/#respond

2013-08-05 @ 21:51:59
URL: http://baaths.horseworld.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback