Saker jag behöver jobba med i dressyren

Sitta rakt och stabilt över hästen
Ofta så råkar jag sätta mig på fel sittben, falla framåt eller liknande vilket inte är bra då det stör hästen och allt blir knasigt. Måste verkligen koncentrera mig på detta då hästen inte kan komma till rätt arbete om jag inte ens kan sitta korrekt på hästryggen... Aja, så fort jag kommer på mig själv så brukar det bli bra men det gäller att komma till det läget när jag inte ens behöver påminna mig själv utan bara gör av automatik. 
 
Mina händer
Något som jag verkligen behöver jobba med är mina händer. Det blir lätt så att jag "fäller" omkull och breddar dem så att det ser mer ut som att jag håller i ett cykelstyre, haha.. Måste få ihop de och ha tummen högst!

♥ Bestämdhet
Jag blir lätt lite för mesig i ridningen och ger upp. Måste stå på mig och inte ge mig förrän hästen gör vad jag vill, annars blir allt bara en ond cirkel. Dessutom måste jag bli bättre på att kräva en reaktion direkt, istället för att sitta och smådriva under ett ridpass så kickar jag till hästen lite hårdare med skänkeln en gång för att få reaktion istället. Ni fattar grejen!
Jag och Betty för ett år sedan.. Kan säga att jag har utvecklats såhäär mycket!
/Tova

Johanna

söker du små tips?
har några på lager om du önskar

2013-08-16 @ 00:18:10
URL: http://www.incalabria.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback