Saker jag behöver jobba med i hoppningen

Nu när jag kommer börja hoppa ordentligt och ofta så får jag faktiskt ta och skaffa mig några mål. Sedan lär det nog läggas till ett och annat när jag har ridit ponnyn några gånger och jag ser vad vi behöver fokusera på. Kommer ett likadant inlägg fast om dressyren såsmåningom

♥ Komma upp mer från sadeln och inte hamna i bakvikt
Detta har jag haft problem med ända sedan jag började hoppa, kanske för att ingen lärde mig rätt och fel ända från början. Som tur är är det här knappast ett problem längre utan något som finns lite, lite kvar längst bak i mitt huvud. Det måste bort helt och hållet då det stör hästen, inte bra alls...!
 
♥ Få bort min osäkerhet
På grund av att jag har ridit en riktig "stopp-ponny" i flera år så har jag inte mycket självförtroende kvar. Efter att ha hoppat en del fina och snälla ponnyer det senaste året har det byggts upp lite, men jag har fortfarande svårt att lita på hästen och rida ordentligt. Jag tror att hästen ska stanna hela tiden vilket resulterar i att jag sitter och "tjuvhåller", inte bra alls.

♥ Bättre stöd i stigbyglarna
Jag måste verkligen bli bättre på att trampa ner hälarna och ha ett stadigt stöd. Särskilt över hindret så flyger hälarna upp, man får bra mycket sämre balans om man inte har ett bra stöd och dessutom blir hela sitsen alldeles knas. HUR man tränar på detta är något som jag inte är riktigt lika säker på, hehe, men jag antar att det bara är att tänka på det hela tiden så blir det bättre såsmåningom!
Jag & Poppy på Karlshem för ca två år sedan. Kan säga att det hänt lite sedan dess!
/Tova


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback