Stockbys ponnyer ~ Del 2

Bisa ~ Zoy Gun - Bounty ~ Svensk ridponny ~ f.2007 ~ D-ponny
Bisa är en lite yngre men snäll ponny som tycker om att hoppa (bara det inte är på volter, för det är inte uppskattat), både terräng och inne. Dressyr är något som Bisa inte tycker är lika kul och ibland kan hon vara riktigt envis där, särskilt i vänstergaloppen. Jag som har ridit henne en del har fått vara med om både bockningar, bakutsparkar och stegringar i protester kan jag ju säga - särskilt när hon brunstar är hon riktigt jävlig.. Ett sto som visar vad hon vill helt enkelt. När man väl får henne att acceptera ryttaren så är hon otroligt trevlig och mjuk att rida, lite seg kanske innan man får igång hennes små bakben men annars är Bisa jättemysig. En häst som står mig varmt om hjärtat!
Diana ~ Okänd ~ Connemara ~ f.2007
Diana är ny på stallet och jag har inte ridit henne själv, men jag har iallafall hunnit se henne hoppas några gånger så kan försöka berätta hur hon såg ut vara och hur personerna har berättat det senare. I hoppningen är Diana snäll men lite osäker och tittig och överhoppar gärna, när hon väl hoppar lagom högt så hoppar hon riktigt bra. Återkommer med mer information när jag själv suttit på hennes rygg!

sara - Dressyr på elitnivå och inridning av hopp ponny

så fina bilder!

2013-08-01 @ 15:06:44
URL: http://saragranberg.horseworld.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback