Stockbys ponnyer ~ Del 4

Etoile ~ Okänd ~ Svensk ridponny ~ f.1997 ~ D-ponny
Etoile är en ponny som jag har ridit väldigt mycket, inte mitt egna val utan tränarna tycker att jag passar bra på henne. Jag har även tävlat henne några gånger i dressyr. Etoile är ett ponnysto som är väldigt olika dag till dag, ibland är hon pigg och ibland seg. Ett stort plus med Etoile är hennes steg, om hon är på bra humör så kan hon skjuta fram frambenen rejält! Hon vara busig ibland och bocka lite, men inte några rejäla bocksprång utan mer småstudsande. Hoppning tycker Etoile är jättekul men hon behöver en säker och bestämd ryttare då hon kan stanna annars.
Little May ~ Nobelboy - Laura ~ Tysk ridponny ~ f.2003 ~ C-ponny
Little May är en jättesöt liten c-ponny som är en stor favorit både hos nybörjare och mer erfarna ryttare. Hon är pigg och glad och älskar att hoppa, även hon är en sådan där ponny som hoppar nästan allt! I dressyren är hon också positiv men har lite svårt för galoppfattningar då hon gärna springer in i galoppen, men det har blivit mycket bättre sedan hon kom till Stockby.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback