Världens bästa dag!

Oj oj oj, hur ska jag börja om idag..
Jag tog bussen till stallet, och gick in i hagen till henne direkt. Jag började mysa med henne, och något jag alltid gör är att jag pratar/sjunger med henne. Mest på engelska. Alltid varit så, jag känner att hon blir lugnare och tryggare med mig. Och hon litar verkligen på mig. 
 
Idag stod jag på henne tre gånger, och hon verkligen litade på mig. Hon bugade, ''vinkade'' med hovarna och bara gosade sönder med mig! Shit, jag ville gråta och hoppa upp i luften för att jag var så glad. Hon litar verkligen på mig! Den känslan är helt obeskrivlig. Jag är verkligen världens lyckligaste tjej när jag är med Kerstin! 
 
Jag satte kameran på en sten, så därav filmeras ''håll'' haha. Var i hagen i lite mer än en timme. Gjorde även ''flyttningar'' med fingrarna, och kröp under magen/mellan frambenen osv. Pussade massor på henne, klappade och allt man kan komma på och göra när man är så tok glad haha ;) 
 
Efter det tog jag in henne, borstade osv & duschade av henne för hon var verkligen smutsig och jättevarm. Kvaft - och varmt ute. Hon tyckte det var jätteskönt, så jag skrapade av henne och släppte lös henne i paddocken. För att vara ANDRA gången vi arbetar med ''inkallningar'' så gick det så jääävla bra. Hon kom i skritt och trav. Och i början fattade hon inte riktigt, men sen när jag började lära mig hennes kroppspråk så gick det galant! Hennes inre öra lyssnade hela tiden på mig, och hon gjorde precis som jag sa. 
 
I början gick det som sagt inte så bra, men aa när jag lärde mig hennes kroppspråk så gick det verkligen sjukt bra! Känns verkligen som om vi har hittat varandra till 100%. Jag litar på henne med hela mitt hjärta, och känns som om hon litar på mig. När jag ''busade'' mot henne, så vart hon tok-glad och bockade och galopperade ;) Sen när jag visade inkallning saktade hon av och skrittade mot mig. Så himla bra dag, bästa dagen någonsin tror jag! 
 
När det gick som bäst filmade jag inte. Utan sista 15 minuterna så la jag all fokus på oss, och inte vart kameran va osv och de var då det gick som bäst ;) Men men, ska försöka filma mera någon annan dag. Inte ofta jag släppter henne lös, iomed att det här var ju trots allt andra gången med inkallningar. Och det är inte ofta vi är själva i stallet, då kan jag ju inte släppa henne om någon vill rida där. 
 
I alla fall, sen prommenerade jag av henne & mockade, fixade maten och allt sånt. Var en halvtimme kvar tills bussen gick. Så jag gick ner till henne, myste och gosade och gick till bussen. Sen dess har jag hållit på med filmer från idag. Så sjukt svårt det här med att välja filmer + att filmerna är minst 10 minuter långa, och det är runt 10 filmer, så det är asjobbigt att titta igenom alla xD haha. Men tror jag lyckades helt okej ändå! 
 
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback