Glad ponny!

Idag åkte jag till stallet vid 3-4. Det regnade fortfarande.. Hunden fick också följa med, haha.
Men jag tog bussen till stallet, och dem hade redan mockat till mig + tagit in henne, värsta lyxen! Så jag började borsta på henne, hon var helt dyngsur.. haha. Och Gurra som hon går med var jätte-hingstig i stallgången, han stod och sparkade på boxdörrarna och gnäggade minst en gång i minuten och det skääär verkligen i öronen när han gör det. Så fick stå med henne i boxen.
 
Men jag sadlade och fixade henne, och när jag hoppade upp märkte jag hur spänd hon var. Hon gnäggade efter Gurra och hon hoppade till för precis allt, när vinden kom så flög hon in i buskarna. Så? Jag började sjunga för henne. Och hon vart verkligen lugn! Jag sjöng för henne hela ridpasset, haha egengjord sång av mig som inte hade någon betydelse alls, kommer inte ens ihåg vad jag sjön. Men det hjälpte! Det är huvudsaken, tur att hon inte kan engelska i alla fall ;) Blir dramatiskt när man sjunger på engelska, det är därför jag alltid gör det, hahaha.
 
Skulle ridit ut med dom i stallet, men det vart inte så. Och först gick jag in på ridbanan, kände på underlaget men det var typ geggigt, så jag skrittade runt stallet och tänkte rida där men sen kom jag på att precis vid stallet har vi en liten ''sträcka'' så jag red dit, travade & galopperade. Sjöng faktiskt också när jag red i alla gångarter, hihi. Men hon var helt tok-glad för att hon fick galoppera ute! Har aldrig sett henne så glad nästan, helt sjukt! Så jag släppte tyglarna och bara drog ut armarna och guuud vad glad hon vart, shit alltså! Hon ökade och öronen var så ''fram'' som dom kunde, och hon såg så nöjd ut efter. Hon var helt avslapplad. Hon fick så mycket beröm och klappar, sen skrittade jag hem med henne! Världens bästa! Men skojja inte vad vi vart blöta.
 
inte idag! 
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback