Horseworld vs Blogg.se

När Horseworld startades skapade jag en blogg där illa kvickt - faktiskt bara någon timme efter, dock var jag bortrest just då så började inte blogga förrän jag kom hem. Från början tyckte jag att allt var perfekt, att designen var fin, att servicen var bra och så vidare. Eftersom att jag alltid varit väldigt teknisk av mig var det inte heller svårt att förstå hur allt fungerade. Men det dröjde inte mer än någon vecka som jag började störa mig på att det var så krångligt för att kunna se sin statistik och framförallt började supporten sluta svara på mina mail, säga att det inte gick att fixa saker som de fixat på mina kompisars bloggar och så vidare. Kan säga att jag inte bloggade där mer än kanske en månad.

Efter den lilla stunden på Horseworld hade jag klart för mig att det var Blogg.se jag skulle blogga på, trots att jag inte var säker på om jag ens skulle blogga något mer. Nu när jag och Emma skulle starta blogg valde vi mellan Horseworld och Blogg.se, men valet var enkelt från båda parter - blogg.se utan tvekan. Varför valde vi så då? Den största anledningen var nog faktiskt att det är så pass krångligt att se statistiken. Iallafall jag vill ha statistiken och bloggen på en och samma plats och inte använda Google Analytics (ja, jag är lat). Dessutom är det såå tråkigt att man inte kan ändra designen på Horseworld mer än färger och header, jag som älskar att hålla på med koder tycker att det blev rätt tråkigt när alla andras bloggar såg ungefär likadana ut. Man kände sig så... Icke unik på något vis. Dessutom hade bloggen reklam på sig helt utan att man själv tjänade på det, på det sättet kände man sig lite utnyttjad. 

Men jag ska inte sitta och kasta skit på Horseworld, då det säkert är en toppenportal för de som finner sig i det som jag har raddat upp här ovan. Men jag kommer helt klart hålla mig till Blogg.se, utan tvekan!

Föredrar du Horseworld eller Blogg.se?

Tove - Ponnyryttaren ♥

Svar: Åh, tack så mycket. Jag gillar bilderna jättemycket också! :D

Jättefin blogg hade ju ni med. Jag vet inte, vi är inte så aktiva på bloglovin' nämligen :/ :)

2013-07-31 @ 18:42:39
URL: http://sesu.horseworld.se
DRESSYRPONNY.SE

Blogg.se!

Sv; Tack (:

2013-07-31 @ 18:52:51
URL: http://dressyrponny.se
Erica

SV; Tack så mycket, vad kul att du gillade outfiten Tova! :D Tänkte testa samma sak med andra färger inom kort, detta var bara ett test som fick hållas väldigt stilrent, hehe.
Håller för övrigt med dig helt och hållet, jag tycker horseworld blir väldigt opersonligt i och med att man inte kan koda som man vill "/ Blogg.se ska det vara!

2013-07-31 @ 20:57:02
URL: http://ericahungler.se/
sbkagility.blogg.se

Blogg.se!! :D

2013-07-31 @ 23:47:27
URL: http://sbkagility.blogg.se/
Li

Svar: Åh vad snäll du är! Tack så jättemycket! :')

2013-08-01 @ 09:24:13
URL: http://linester.blogg.se
Mickey - Foto, vardag & ridsport

Jag föredrar verkligen blogg.se! Provade Horseworld och det var inget för mig. Som du skriver kan man inte skapa ett unikt utseende, bara ändra header och färger vilken är riktigt tråkigt. + Att jag också tycker det är kul att designa om bloggar med koder osv.
Kram

2013-08-01 @ 18:40:47
URL: http://mickey.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback